Proovi 14 päeva tasuta

Graafiline disain ehk visuaalne kommunikatsioon

35 akadeemilist tundi
Kolmapäeviti, 16:15

Järgmised algavad grupid

Ligipääs kõikidele kursustele kõigest
29€ kuus!

Püsitellimuse saad tühistada igal ajal.

Kursuse kirjeldus

Graafilised disainerid on justkui visuaalsed võlurid. Nad loovad ja ühendavad omavahel sümboleid, pilte ning tekste, et edasi anda uusi ideid, sõnumeid ja visuaale, mis on inimsilmale arusaadavamad ja haaravamad kui pikad leheküljed tekste. Visuaalset kommunikatsiooni läheb vaja peaaegu kõikidel elualadel – poliitikast aktivismini, reklaamist kunstini, ajakirjandusest e-teenusteni. Vahendeid, mida selles protsessis kasutatakse, on mitmeid: kiri, märk, värv, pilt, liikuv pilt, kompositsioon, vorm jne.

Pikem kirjeldus

Millega graafiline disainer tegeleb? Graafiliste disainerite poolt loodud toodedeks on näiteks raamatud, ajalehe ja sotsiaalmeedia reklaamid, ajakirjade küljendus, plakatid seintel ja tänavatel, reklaamid meedias, pakendid, kaubamärgid, logod, voldikud. Igapäevaselt kohtad Sa ilmselt kümneid ja kümneid tooteid, mis on kord graafilise disaineri käte vahelt läbi käinud.

Sellel kursusel õpetan Sind disainimaailma lähemalt vaatlema, märkama, analüüsima, ise uusi ideid sünteesima, kaasa rääkima ja looma ning räägin lähemalt graafilise disaineri igapäevastest tegemistest, kuidas loovust hoida ja arendada ning kuidas ka Sina huvi korral sellele elukutsevalikule lähemale saaksid liikuda. Tere tulemast disainivõlurite kampa!

⚠️ Kursust ei toimu aastal 2025, huvilised saavad ennast ootenimekirja kirja panna ning anname teada kui kursus uuesti alustab.

Moodulid

1. Sissejuhatus graafilise disaini kursusesse


2. Sissejuhatus disaini; Värvide maailm


3. Kujundusprogrammid


4. Värvipsühholoogia


5. Värv turunduses; Disainikompositsiooni alused


6. Disainikompositsioon ja analüüs


7. DIGI vs TRÜKK; Raster vs vektor (failitüübid ja värvimudelid)


8. Visandamine; Foto kasutus disainitöös; Mockupid


9. Moodboard; Tüpograafia


10. Visuaalne identiteet ja bränding; Sotsiaalmeedia kujundused


11. Logodisain


12. Persoonibränd; Portfoolio loomine


13. Portfooliote esitlused ja kokkuvõte

Mida kursusel õpid
  • Oskad individuaalseid ülesandeid lahendades loovalt mõelda ja graafiliselt oma ideid väljendada;
  • Oskad selgitada mõisteid, mis on seotud graafilise disaini erialaga ning tead, mis erinevused on trükidisainil ja digidisainil;
  • Tead, mis on tüpograafia, infograafika, vektorgraafika ja fotograafia erisused ja olulisus disaineri igapäevatöös;
  • Tunned kompositsiooni ja värviõpetuse ning disaini põhitõdesid;
  • Tunned loomeprotsessi etappe ideest teostuseni ja oskad neid rakendada ning kasutad erinevaid väljendusvahendeid oma loomeprotsessis;
  • Oskad analüüsida ja lahti lammutada teiste disainerite tööd, vajadusel seda jäljendada ning tead, kuidas teistest inspireerituna ja loovalt oma projekti jaoks uusi ideid sünteesida;
Hindamine

⚠️ Kursuse veebitunnid toimuvad pühapäeviti

✅ Kursuse hindamine on mitteeristatav (arvestatud/mittearvestatud).

📖 Kursuse läbimise eelduseks on kõikide iseseisvate tööde esitamine 80% ulatuses + lõpuprojekt.

🎥 Selle kursuse tundide salvestused tehakse pärast tundi järelvaatamiseks kättesaadavaks.

👀 Kõikides veebitundides osalemine ei ole kursuse läbimise eelduseks, kursuse hindeks on võimalik saada “Arvestatud”, kui õpilane osaleb rohkem kui pooltes veebitundides.

👨‍🏫 Õpetaja võib seada kursuse läbimiseks täiendavaid kriteeriume.

Kursuse korraldus

Kursus toimub perioodil veebruar–mai 2023. Kursuse veebitunnid toimuvad kolmapäeviti kell 16.00-17.30 ja vabatahtlikud iseseisva töö koostegemise tunnid toimuvad reedeti kell 16.00-17.00. Esimene tund on 8.02.2023 kell 16.00. Kursuse maht on 35 õppetundi (35 x 45 min) – selle hulgas on 13 kohtumist Zoomis (pikkusega 60-90 min), ülejäänud osa ajast kulub iseseisva või grupitööde tegemisele.

Vaata meie teisi kursuseid

Vaata kõiki kursuseid